Ga direct naar de inhoud, het hoofdmenu, het servicemenu of het zoekveld.

PinkRoccade Healthcare ontwikkelt CareCTRL 3.2

11 april 2013

HR kan met nieuwe release efficiënter werken en processen verbeteren

PinkRoccade Healthcare en partner NorthgateArinso zijn gestart met de ontwikkeling van CareCTRL 3.2. CareCTRL is de op SAP gebaseerde ERP-oplossing van PinkRoccade die alle bedrijfsprocessen binnen zorgorganisaties met elkaar verbindt. NorthgateArinso ontwikkelt voor deze nieuwe release een aantal belangrijke HR-updates. Er worden verschillende nieuwe functionaliteiten aan de nieuwe release toegevoegd die HR-afdelingen helpen bij een efficiëntere werkstructuur en verbetering van HR-processen.

Managers en medewerkers hebben in de nieuwe CareCTRL 3.2 toegang tot een digitaal en online personeelsdossier. Bevoegde managers kunnen dit dossier inzien en hier belangrijke documenten aan toevoegen, bijvoorbeeld het formulier van een jaargesprek. Medewerkers kunnen daarnaast zelf hun eigen gegevens wijzigen en bijvoorbeeld een kopie van het paspoort of een foto toevoegen. Bij indiensttreding van een nieuwe medewerker kan een manager aangeven wat er voor de nieuwe medewerker geregeld dient te worden. De betrokken afdelingen, bijvoorbeeld IT en HR, worden automatisch geïnformeerd over de zaken die zij voor de nieuwe medewerker moeten regelen, bijvoorbeeld een PC, telefoon, sleutels, etc.. Bij uitdiensttreding heeft de manager zo ook direct inzichtelijk welke middelen een medewerker in bezit heeft en wat er ingenomen dient te worden. Deze toevoegingen aan CareCTRL maken dit proces voor de manager een stuk efficiënter.

Daarnaast krijgen HR-managers en salarisadministrateurs in de nieuwe release automatische notificaties vanuit het systeem wanneer bijvoorbeeld het contract van een medewerker afloopt of een ziekmelding lang doorloopt. Het systeem genereert deze notificaties automatisch, het aanmaken en versturen van signaallijsten wordt hiermee overbodig. Met de nieuwe functionaliteit voor het inladen van collectieve gegevens kan een gebruiker zeer snel grote aantallen mutaties, zoals het uitbetalen van bonussen en het verwerken van ziektekostenpremies, doorvoeren. Selfservice wordt daarnaast ook uitgebreid en er worden nieuwe digitale formulieren beschikbaar gesteld. Medewerkers kunnen hierdoor bijvoorbeeld zelf hun urenregistratie bijhouden en de manager kan dit binnen de applicatie accorderen. Dit is met name handig voor flexibele en externe medewerkers waar de zorg de laatste tijd veel mee te maken heeft.

"De nieuwe release van CareCTRL is op dit moment volop in ontwikkeling en we zijn verheugd aan te kunnen kondigen dat deze release op HR-gebied een aantal belangrijke toevoegingen bevat", zegt Anita Lettink, VP Northern Europe bij NorthgateArinso. "Het ontzorgen van de klant staat centraal en HR-afdelingen kunnen met de nieuwe release een aantal HR-processen aanzienlijk verbeteren en versnellen. De klant zal de aanpassingen die worden doorgevoerd dan ook direct in zijn of haar werkzaamheden merken."

"Samen met onze partner NorthgateArinso werken we al een aantal jaren succesvol aan de verdieping van onze CareCTRL oplossing op HR-gebied", zegt Huub Deterd, directeur van PinkRoccade Healthcare. "Met de expertise van NGA hebben we een aantal belangrijke ontwikkelslagen kunnen maken waardoor onze klanten makkelijker, efficiënter en flexibeler kunnen werken."

Per 1 januari 2013 zijn het AMC en Viecuri succesvol live gegaan met CareCTRL 3.1 Personeel en Salaris. Beide ziekenhuizen gebruiken ook CareCTRL Selfservice. CareCTRL 3.2 is vanaf eind juni 2013 beschikbaar.